
OPŠTE INFORMACIJE
Rudnik uglja „Kreka” d.o.o. Tuzla organizovano kao društvo sa ograničenom odgovornošću posluje u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i ima status Zavisnog društva po osnovu Ugovora o vođenju poslova koji je 18.11.2009.godine zaključen sa JP Elektroprivreda BiH d.d. Sarajevo.
Cjelokupan osnovni kapital Društva u vlasništvu je JP Elektroprivreda BiH d.d. Sarajevo, po osnovu Ugovora o prenosu udjela zaključenog u julu 2009.godine, između Vlade Federacije Bosne i Hercegovine i JP Elektroprivreda BiH d.d Sarajevo, a na osnovu Odluke o prenosu udjela F BiH u Rudnicima uglja u FBiH na JP Elektroprivreda BiH d.d. Sarajevo i Odluke o preuzimanju udjela F BiH u privrednim društvima – rudnicima uglja u F BiH. Ovlaštenja i obaveze vlasnika kapitala vrše organi JP Elektroprivreda BiH d.d. Sarajevo, kao Vladajućeg društva u obimu utvrđenim Statutom i ostalim aktima Vladajućeg društva.
Organi Društva su:
- Skupština Društva
- Uprava Društva-Direktor
RIJEČ DIREKTORA
Rudnici „Kreka” su prepoznatljivi kako Bosni i Hercegovini tako i mnogo šire, u okruženju i dalje u Evropi. Milioni i milioni tona uglja iz „Kreke” su izgradili čitave gradove. Prije svega grad Tuzlu, pa mnoge gradove u Tuzlanskom kantonu, kao što su Lukavac, Živinice, Srebrenik, Kalesija, kao i mnoga rudarska naselja i sela.
„Kreka” je dala poseban doprinos daljem i bržem unapređivanju rudarstva, njegove tehnologije i eksploatacije, kao i oblasti geološko-ekoloških istraživanja, postajući, vremenom, preteča tehničke inteligencije jednog novog, savremenog kova. Izgrađeni su novi kadrovi koji su imali presudnu ulogu u industrijalizaciji ugljenokopa ne samo u „Kreki” nego u cijelom tuzlanskom kraju, odnosno Bosni i Hercegovini.
Tako su ostvareni uslovi za nastanak i razvoj Rudarskog fakulteta, što znači da je rudarski bazen Tuzla postao visokoškolski centar, temelj i okosnica današnjeg Tuzlanskog univerziteta. Zatim je uz „Kreku” osnovana Rudarsko-tehnička škola, te Rudarski institut, kao izraz potreba i neminovnost u osavremenjavanju i razvoju rudarstva ne samo tuzlanske regije već i Bosne i Hercegovine u cjelini.
Uz otvaranje Rudnika se veže i gradnja pruge Doboj-Simin Han i kompletne infrastrukture tuzlanskog kraja. Uz „Kreku” su se razvili: „Autosaobraćaj”, „Prevoz radnika”, „Tvornica trensportnih uređaja”, „Remontmontaža”, „Siporeks”, „Aida” i niz drugih pogona i tvornica. Uz „Kreku” je izgrađena i najveća termoelektrana na Balkanu Termoelektrana „Tuzla”. Pored industrije, uz „Kreku” se razvijalo zdravstvo, kultura, sport…
„Kreka” je izgradila i prvi veliki, sa svim pratećim sadržajima, kulturni centar, današnji „Bosanski kulturni centar” u Tuzli. Svestran i temeljit dugogodišnji razvoj dovoljno govori da iza sebe imamo dugu tradiciju i veliko iskustvo koje uz današnja naučna dostignuća daje dobre rezultate u rudarstvu. „Kreka” je s pravom stekla svjetske reference u dobro organizovanoj proizvodnji.
Za sve to najzaslužniji je čovjek. Prije svega rudar.
ISTORIJAT

Prve tone uglja iskopane su 1884. godine u Rudniku Kreka za potrebe Solane u Simin Hanu, da bi se već iduće 1885. godine rudnik izdvojio u samostalnu organizaciju od kada se počinje računati vrijeme njegovog rada i razvoja. Prve količine uglja izvađene su 22. septembra 1884. godine i to na dnevnom kopu izdanku glavnog sloja na lijevoj obali potoka Kreka. Nešto kasnije izrađeno je okno Vilma, da bi se potom počelo sa otvaranjem južnog revira Krojčica. Ovo su bili prvi objekti na kojima se razvijao budući razvoj uglja u Kreki.

Prema sačuvanim podacima, zna se da je Kreka prve eksplotacione godine imala 35 radnika, te da je nedeljno vađeno oko 500 kvintala (50 tona) uglja. Od tih godina pa do danas u proteklih 120 godina grad Tuzla i Rudnik lignita “Kreka” su uporedo rasli jedni sa drugim.
Kreka je svojom silinom, materijalnom, moralnom i ljudskom izbila na čelo svih veličina u poslijeratnoj obnovi i izgradnji ne samo naše Republike BiH, već i bivše Jugoslavije, nakon Drugog svjetskog rata. Kreka je bila gigant koji je ulijevao povjerenje. Gigant podjednako prepoznatljiv u BiH, širom bivše Jugoslavije i dalje u Evropi, gdje se izvozio krekin ugalj ili uvozila oprema za nju. Milioni i milioni tona uglja izradili su čitave gradove. Ponajprije grad Tuzlu. Rudarska naselja, sela. Kreka je dala poseban doprinos daljem i bržem unaprijeđivanju rudarstva, njegove tehnologije i eksploatacije, kao i oblasti geološko-ekoloških istraživanja, postajući vremenom preteća vođenja tehničke inteligencije jednog novog kova. Novi kadrovi su odigrali presudnu ulogu u industrijalizaciji ugljenokopa ne samo u Kreki, nego i u cijelom tuzlanskom kraju, odnosno Bosni i Hercegovini.

Na potkama stvaranja takve tehničke inteligencije razvio se i Rudarski fakultet, osnovan 1960. godine od ranije više rudarske škole. Tako je rudarski bazen Tuzla postao visokoškolski centar, temelj i okosnica današnjeg tuzlanskog univerziteta.zatim uz Kreku osnovana je Rudarska tehnička škola, te Rudarski institut, kao izraz potreba i neminovnosti u osavremenjavanju i razvoju rudarstva ne samo tuzlanskog kraja već i Bosne i Hercegovine u cjelini. Uz otvaranje rudnika veže se i prva gradnja pruge Doboj-Simin Han koja je puštena u saobraćaj 1886. godine. Poslije Drugog svjetskog rata za Kreku se veže i razvoj drumskog saobraćaja kao pogon za prevoz radnika, 1957. godine.

Kreka je još davne 1913. godine imala Duvački orkestar, kasnije Limenu glazbu. Te vatrogasnu četu i četu za intervencije. U kriznim energetskim 70-tim godinama, Kreka je izgradila više fabrika kao što su Fabrika obuće “Aida”, “Siporeks” itd.

Rudnici uglja Kreka su sa svojim rudnicima; Bukinje, Mramor, Šikulje u Lukavcu, i Dubrave u Dubravama, aprila 1994. godine ušli u zajedničko preduzeće sa rudnicima Banovići i Đurđevik.

Rudnik “Banovići” odvaja se u samostalno preduzeće, a godinu kasnije i Rudnik “Đurđevik”. Od tada Kreka sa još svojih pet pogona: Drumski prevoz u Mramoru; Željeznički prevoz u Bukinju; Radionice u Šićkim Brodu; Rekultivacija u Šićkom Brodu; Standard “Kreka” u Tuzli i Podružnicom “Salines” u Podgori (Republika Hrvatska), egzistira pod nazivom Rudnici “Kreka” u Tuzli, d.o.o.